Retourneren en ruilen

Bestelde schoenen mogen binnen 2 weken voldoende gefrankeerd en met een kopie van de factuur retour gezonden worden. De schoenen zijn dan ongedragen en in de originele doos met stevig papier verpakt. Indien u een ander paar wenst zullen wij dat éénmaal zonder verzendkosten toesturen. U kunt op een briefje of de factuur aangeven wat u wenst als u de schoenen retourneert. Indien meerdere malen geruild wordt brengen wij u na twee verzendingen wel verzendkosten in rekening. Als de schoenen in goede staat bij ons aankomen en u wilt geen ander paar dan storten wij het aankoopbedrag terug op uw rekening.

Ook is het mogelijk dat u een paar dat u online heeft besteld in de winkel afgeeft. Er zijn dan twee mogelijkheden. U kunt gelijk ruilen of u krijgt een tegoedbon waarmee u op een later tijdstip een ander paar kunt uitzoeken. Onze tegoedbonnen zijn onbeperkt geldig en te besteden in onze beide winkels. Of u ontvangt een bewijs van afgifte en het aankoopbedrag maken wij dan binnen 14 dagen na ontvangst via ons online betalingssysteem op uw rekening over.

Retouradres
Calandschoen
Nieuwe Binnenweg 14
3015 BA Rotterdam
010-4366317 

Garantie

Voor alle schoenen geldt de reguliere fabrieksgarantie en wij proberen eventuele klachten goed op te lossen. Wij ontvangen uw klacht graag zo spoedig mogelijk met uitleg en foto's via e-mail info@calandschoen.nl. Binnen 3 werkdagen zullen wij u een mogelijke oplossing aanbieden. Het kan nodig zijn dat u het paar ter beoordeling naar onze winkel in Rotterdam stuurt, als de klacht terecht blijkt, vergoeden wij die verzendkosten. Gebreken die niet door slijtage veroorzaakt zijn, worden vakkundig gerepareerd of indien reparatie niet mogelijk is krijgt u een vervangend paar of in overleg geld terug. Klachten die wij niet kunnen vergoeden zijn: slijtage van zolen en hakken, afgeven en slijtage van voeringen door overmatige transpiratie, kapotte ritsen en andere door een verkeerd gebruik veroorzaakte gebreken, die de verkoper niet verwijtbaar zijn. Er kan veel voorkomen worden door gebruik van aanbevolen onderhoudsartikelen, zie: onderhoud van schoenen.

De bovenstaande mogelijke service oplossingen zijn indicaties. De service oplossing geldt onverminderd de rechten en vorderingen die de wet aan de consument toekent.

Geschillenregeling

Het kan voorkomen dat u niet tevreden bent over een product of dienst. Neemt u dan zo snel mogelijk contact met ons op. U kunt bellen naar 010-4366317 of mailen naar anke@calandschoen.nl. Wij zullen uiterlijk binnen 5 dagen reageren. Komen we er samen niet uit, dan kunt u tegen betaling van euro 25,- klachtgeld uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP Den Haag. Voor nadere informatie over deze Geschillencommissie zie www.sgc.nl. Deze onafhankelijke commissie doet een uitspraak over het geschil. De uitspraak van de commissie is bindend. Wordt u in het gelijk gesteld, dan wordt het klachtgeld aan u terugbetaald. Vorenstaande laat onverlet het recht om een geschil voor te leggen aan de bevoegde rechter.